Killen som tror sig veta hur man bloggar. Skriver om allt och ingenting i en ironisk och hårdkokt touch. Nästan ingen går obemärkt förbi.

måndag 9 augusti 2010

Reklamens påverkan?

Med tanke på föregående inlägg angående Mediamarkt så fick jag följdaktigen kommentarer. Signaturen "Gripen" gav mig en lektion i hur reklamen påverkar oss människor och påstod även jag, vid nästa elektronikköp skulle svänga förbi Mediamarkt istället för exempelvis Siba eller OnOff på grund av deras reklam. Visst, merparten av människor kanske handlar på detta vis. Men tacka fan att jag är unik då. Jag följer nämligen vissa principer i mitt liv. Är det så att jag stör mig/föraktar någonting så håller jag mig undan detta. I Varberg sätter jag aldrig min fot på Nyfiket, Gina Tricot eller pizzerian Bästa frivilligt.

Peter Antoine kanske är en helt okej tränare men mina minnen av honom från TV 4 som expert gör att killen placeras i "pajas-facket". Jag ser honom och hans yngre kopia därför inte som fördelaktiga figurer till Mediamarkt. Visst, Mediamarkt kanske har fångat mitt intresse, men på fel sätt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag blir frestad att även svara på detta inlägg.
Du verkar hålla på dina principer vilket jag respekterar. I det här fallet kan vi båda ha rätt och fel och det finns en chans att det är jag som står för det sistnämnda, kanske kommer jag gå förbi hemköp för att handla på ICA ifall hemköp hade haft en reklam med någon jag föraktar.
Fallet med Mediamarkt var intressant för mig då jag inte hade en aning om vad företaget sålde innan jag såg deras reklam. Kanske hade jag inte ens reagerat på reklamen när den visades på TV:n om det inte var för Peter Antoines avvikande röst. Håller med om att han är lite av en pajas men ifall jag vill ha en TV struntar i alla fall jag i om han är en okunnig expert i fotbollsvärlden. Jag vet, reklamen styr mig.

// Gripen

E sa...

Men du älskar ju gina :)