Killen som tror sig veta hur man bloggar. Skriver om allt och ingenting i en ironisk och hårdkokt touch. Nästan ingen går obemärkt förbi.

onsdag 11 augusti 2010

Inför Sverige-Skottland

Tänker, tillsammans med en saftig pizza, bänka mig framför Tv 8 och matchen mellan Sverige-Skottland. "Det nya landslaget" har sitt genrep inför det stundande EM-kvalet som väntar runt hörnet. Jag är nyfiken på att se hur Hamréns mannar omvandlar allt snack och positiv energi till ett vinnande koncept ute på planen. 4-5-1 kräver en stark och duktig trupp. Och visst har Sverige många duktiga spelare på olika positioner. Enligt mig bör vi ställa upp med följande lag i framtiden:

Isaksson
S.Larsson Mellberg Majstorovic Olsson
R.Elm Svensson
Elmander Källström Bajrami
Ibrahimovic

Detta lag är det, klart ultimata, i mina ögon om man skulle bortse från form och skador. På bänken finns det gott om alternativ. Det är jämnt skägg mellan Olsson och Safari men tack vare att Olsson spelar i PL väljer jag han före Safari. På det defensiva innermittfältet kan såväl Rasmus tvillingbrorosa Viktor och Wernbloom ersätta både Svensson och Elm d.y. Rent offensivt har jag ingenting emot Toivonen som "nummer 10" eller "Chippen" som avlastning till exempelvis Elmander. Jag tycker även att Marcus Berg är en utmärkt "nummer 9" och firma "Toivonen & Berg" har goda meriter från föregående sommar.
Det vimlar av alternativ och möjligheter i denna flexibla 4-5-1 som Hamrén skräddarsytt åt Zlatan. Jag hoppas att Zlatan får en liknande roll likt den superstjärnan hade i Inter. Då tror jag stenhårt på ett EM-kvalavancemang. Spelsystemet är dock bara ett siffersystem och det handlar om att prestera och agera på planen.

Inga kommentarer: